Asiakaspalveluvalmennus

ASIAKASPALVELUVALMENNUS

Miten luoda hämmästyttävän hyviä asiakaskokemuksia?

“Yrityksen tehtävä on hankkia ja pitää asiakkaita.” -Peter Drucker-

68% asiakkaista menetetään, koska asiakkuuksia ei ole (jälki)hoidettu hyvin? Palvelua ostettuaan asiakas odottaa saavansa palvelua! Tämä lupaus on asiakaspalvelun merkeissä lunastettava! 

Siksi asiakkaiden palveleminen on niin tärkeää!

  • mitä asiakaspalvelu on?
  • mikä on asiakaspalvelutyöntekijän rooli ja tarkoitus?
  • asiakaspalvelu mahdollisuus erottautua
  • onko asiakas aina oikeassa?
  • oma kukkaro vs. asiakkaan kukkaro, miksi asiakas tinkaa?
  • asiakkaan yksityiset ja julkiset motiivit
  • sanallisen ja sanattoman kielen merkitys
  • carpe diem – elä hetkessä, katsekontaktin ja läsnäolon merkitys
  • kohtaamisen merkitys ja tarkoitus
  • yritys on olemassa asiakkaitaan varten
  • älykkäällä kuuntelulla merkittävä tason nostaminen palvelun tasossa
  • asiakastyytyväisyys vs. asiakasuskollisuus
  • sosiaalisen vipuvaikutuksen keinoja vuorovaikutukseen
  • reklamaatioihin valmistatuminen ja niiden käsittely
  • erilaiset “valittajatyypit”

 

Juha Ahola

JuhaAhola

Toimitusjohtaja
Valmennukset, Sparraukset, Mentoroinnit
044 – 507 2028
juha.ahola@vauhtipyora.fi

Voit ottaa yhteyttä myös täyttämällä

alla oleva lomakkeen

 

Ota yhteyttä täyttämällä alla oleva lomake

[av_textblock size=” font_color=” color=”]

Oppikouluni asiakaspalveluun oli toimia Helpmax -kasvuyrityksessä yli kuuden vuoden ajan toimitusjohtajana aloittamalla ihan nollasta. Työntekijämäärä kasvoi yli kuuteenkymmeneen (osa- ja kokoaikaisia) ja liikevaihto 7-numeroiseksi.

Tämä edellytti aluksi sitä, että itse toimin asiakaspalvelutehtävissä kaiken muun ohella liki 24/7. Onneksi yhtiökumppani ‘painosti’ järkevöittämään asiakaspalvelun aukioloaikoja. Tuhansia asiakaspuheluita, tuhansia sähköposteja asiakkaille – siinä ehtii oppia kantapään kautta. Asiakaspalvelu oli eräs vahvuutemme, jotta pystyimme kasvamaan vuodesta toiseen. 

Perehdytin ja koulutin toimistotiimin pala palalta kasvun myötä. Asiakaspalvelutehtävät kuuluivat kaikille toimistolla oleville, mutta ennenkaikkea 2 työntekijää toimi sen parissa päivittäin. Loin systemaattiset käytännöt, miten asiakaspalveluprosessi toimii. 

Tämän lisäksi olen kouluttautunut, valmentautunut sekä lukenut kirjallisuutta itseäni kehittääkseni. Asiakaspalvelutehtävissä erityisen tärkeää on muistaa, miksi asiakkaan kohtaaminen on niin tärkeää. Nk. uusia temppuja ei tarvitse niinkään, vaan tehdä perusasiat mahdollisimman hyvin, jopa poikkeuksellisen hyvin. 

Yritys on olemassa asiakkaitaan varten. Siksi asiakkaiden palveleminen on niin tärkeää! 

Helpmax logo

 

Palautetta asiakkailta

 

Ymmärrystä asiakaspalvelun tarkoitukseen

Tämähän oli piilomyyntivalmennus. Herättelit asiakaspalvelutyötä tekeviä työntekijöitämme siitä, että todellakin asiakaspalvelija on myyjän roolissa. Kuinka niin pienillä asioilla voi vaikuttaa isosti, että asiakkaasta tulee asiakkuus. Esim. juuri kertomasi asiakkaiden julkiset vs. yksityiset motiivit ovat sellainen kohta, mitä voimme hyödyntää koko ajan, samoin non-verbaalinen viestintä. Useampi työntekijämme otti koppia siitä, että miten jokainen kohtaaminen on tärkeä ja mikä tavoite kohtaamisella on. Olet oikea energiapakkaus.

Ihmemieshän tuo on!

Olen pyörittänyt firmaani liki 30 vuoden ajan. Asiakaspalvelu on mielestäni ollut aina vahvuutemme. En ymmärrä, missä luupissa olen elänyt, mutta Juha toi aivan uusia tulokulmia siihen, miten oikeasti asiakaspalvelussa voi ylittää asiakkaan odotuksia. Älykäs kuuntelu antaa todellakin loistavia mahdollisuuksia nostaa tasoa merkittävästi. Pelkkä tavallinen, ystävällinen, palvelu ei ole tänä päivänä kilpailuetu. Jollakin pitää vakuuttaa niin hyvin, että asiakas ostaa uudelleen, ei siis ole vain tyytyväinen, vaan myös uskollinen. Asiakastyytyväisyys vs. asiakasuskollisuus. 

 

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *