Lopeta itsepetos ja katso tekojasi!

Jos et ole saanut kirjoitettua e-kirjaa ollenkaan vaan ko. projekti on venynyt kuukausia tai vuosia, se ei vielä ole sinulle riittävän tärkeä asia. Jos et saa aikaiseksi lähteä lenkille tai et koe, että sinulla olisi sille aikaa, et oikeasti halua lenkille. Jos et ehdi tehdä enempää myyntityötä, jokin muu on sinulle tällä hetkellä tärkeämpää. Ihmisellä… Lue lisää »

Ensiaskeleet blogikirjoittamiseen

  Törmään lähes jokaisella valmennuksellani yrittäjiin, joilla on ollut mielessä aloittaa blogikirjoittaminen, mutta homma ei ole vielä nähnyt päivänvaloa! Koetan aina kannustaa aloittamaan, mutta samalla muistan fysiikan oppitunneilta, että lähtökitka on suurempi kuin liikekitka. Tällöin minun on palattava ajassa taaksepäin vuoteen 2011, jolloin sain ajatuksen aloittaa blogikirjoittaminen jossain vaiheessa ainakin yrittäjyyteen, myyntiin, markkinointiin, johtamiseen, esiintymiseen… Lue lisää »

4 tyyliä vastata odotuksiin – miten sinä reagoit sisäisiin ja ulkoisiin odotuksiin?

Ihmiset voidaan jakaa 4 eri kategoriaan sen suhteen, miten he vastaavat sisäisiin ja ulkoisiin odotuksiin ja sääntöihin. Aiheesta on kirjoittanut mm. Gretchen Rubin. Sisäinen odotus voi olla esimerkiksi sitoutuminen säännölliseen lenkkeilyyn oman hyvinvoinnin parhaaksi. Ulkoinen odotus voi liittyä vaikkapa esimiehen antamiin työtehtäviin. Kohottajat vastaavat hyvin niin sisäisiin kuin ulkoisiin odotuksiin. Kohottajat pitävät deadlineistä kiinni, noudattavat… Lue lisää »

Mikä on oikea hinta palvelulle? Varo idealistien neuvoja!

”Mulle sanottiin koulussa, että graafikon pitäisi saada 100 euroa tunnissa laskutusta, joten sen alle en tee mitään!” ”Konsultti sanoi, että älä anna alennuksia!” Yrittäjät saavat monenlaisia neuvoja, mutta vastuu on kannettava tehtyjen päätösten osalta 100% itse. Tästä syystä neuvoille kannattaa olla rakentavalla tavalla kriittinen. Onko neuvoja antanut henkilö istunut itse rahojen päällä 100% yrittäjäriskillä ja… Lue lisää »

Tee, älä pelkää! (vieraskynä)

Helpommin sanottu kuin tehty. Eikö? Me kaikki pelkäämme jotain, osalle on perusteet ja osalle taas ei. Kukaan ei kuitenkaan voi määritellä oikeaa ja väärää. On vain pelkoja. On pelkoja hammaslääkäristä, kuoleman pelkoa, konkurssin pelkoa, väärin kirjoittamisen pelkoa, väärin sanomisen pelkoa, arvostelun pelkoa, laitteiden käytön pelkoa… Nämä kaikki ovat aitoja pelkoja, mutta väitän, että voimme voittaa… Lue lisää »

Markkinoinnin 4 P:ta kilpailukeinoina

Löydätköhän ideaa kehittää markkinoinnin kilpailukeinoja seuraavista:   Product = tuote   Tuotteen osalta merkitystä on mm. seuraavilla tekijöillä: laatu, ulkonäkö, pakkaus, yleinen brändi, huolto- ja tukipalvelut sekä takuu ja ylipäätään tuotteen toiminnallisuus.   Palvelua kutsutaan myös tuotteeksi. 4 tunnin kotisiivous on tuote, koko päivän myyntivalmennus on tuote. Miten olet tuotteistanut palvelusi? Miten tuotteesi erottuu kilpailijoista… Lue lisää »