Älä lankea ansaan! Verkostomarkkinoinnissa ja suoramyynnissä tyypillinen ”harhautus” provisioiden osalta!

  Olen törmännyt noin 15 vuoden yrittäjäuran aikana lukuisiin liiketoimintamalleihin. Ikäväkseni useissa myyntitöissä, joita tarjotaan ja ”myydään” tavallisessa työelämässä käyville, ihmisiä johdetaan harhaan.   Tienaat 2500 euroa viikossa, kun myyt viisi tuotetta ja tällä provikalla voit heittää 2500 euron palkkatyön sivuun! Onko tämä totta?   Jokainen oikeaa liiketoimintaa tekevä ymmärtää, että 2500 euron provisio sisältäen… Lue lisää »

Pelkällä blogilla ja SoMe:lla menestysilluusio

  LinkedIn -päivitykseni, joka sai satakunta komppausta: Arvon asiantuntijakollegat! Älkäämme “lupailko” kokemattomille tuleville asiantuntijoille, että pelkkä some ja blogi räjäyttää kysynnän. Turhan moni wannabe jättää aktiivisen prospektoinnin ja luurin nostamisen, verkostoitumisen ja tapaamisten sopimisen, kun ovat kuulleet, että “se yksi konsulttiki” saa kuulemma kaikki kaupat somesta. Joo, moni meistä saa merkittävästi kauppaa ilman raakaa myyntityötä,… Lue lisää »

Mitä tapahtuu lainaajan päässä, kun sylkee ruokkivaan käteen?

  Jos raha-asiasi ovat kunnossa, etkä joudu lainaamaan rahaa läheisiltä, ystäviltä ja tuttavilta selviytyäksesi arkiviikoista toiseen, tämä artikkeli saattaa kuulostaa ihan kummalliselta. Mutta oletko sinäkin ihmetellyt, miksi lainaaja toimii niin kuin toimii, kun haluaa kaikin keinoin saada lainan ja kun takaisinmaksun kanssa on haasteita? Järkeilläänkö yhdessä ja validoidaan, ovatko väittämäni järkeenkäypiä? Täydennäthän, oikaisethan kirjoituksen sisältöä.… Lue lisää »

Mihin kaikkeen susta onkaan?

Oletko pysähtynyt miettimään nykytilannettasi suhteessa unelmiisi? Mitä haluaisit saavuttaa? Mikä sinusta tulee, kun saavutat asioita, mistä unelmoit? Mitä sitten tapahtuu? Jatkatko unelmoimista? Mikään ei ole isompi voimavara kuin se, että uskoo itseensä ja unelmiinsa. Unelmia saa tavoitella. Unelmista voi tehdä tavoitteita monilla tavoin. On SMART-mallia, KIRMA-mallia. Uskallatko pohtia tarkemmin, mitkä askeleet johtaisivat sinut saavuttamaan tavoitteet,… Lue lisää »

Mukava ei riitä! Aina ei oo kivaa, jos haluaa kehittyä!

  2-vuotias tyttäremme leikkii aktiivisesti. Eräänä päivänä kolmisenkymmentä nukkea ja barbia oli levällään olohuoneessa. Hän halusi dvd:tä pyörimään. En suostunut, en ennen kuin edelliset lelut on kerätty. Sanoin hänelle, että ensin kerätään lelut. Keräsimme ne yhdessä. Halusin näyttää mallia, koska hän on vasta 2-vuotias. Hetkeä myöhemmin huomasin, kuinka hän leikki eräällä lautapelillä ja sitten pakkasi… Lue lisää »

Anna potkuja asiakkaille! Ei se liikevaihto vaan tulos ja voitto!

  Jari Parantainen kirjoittaa ja puhuu usein raflaavan jämäkästi siitä, mitä syytä liikevaihdolla tai työntekijöiden määrällä on rehennellä? Eivät ne ole itseisarvo bisneksessä! Eräässä artikkelissaan hän kirjoitti taannoin kutakuinkin niin, että liikevaihto on riesa tarkoittaen sitä, että jos se ei tuo liikevoittoa. Mitä isompi liikevaihto, sitä enemmän yleensä tarvitaan laskuttamiseen ym. metatöihin resursseja. Muistan vuosia… Lue lisää »

Miksi sinut tuomitaan, jos kerrot onnistumistarinoita!

En aio pyydellä anteeksi tekstini luonnetta! Jos otsikko ahdisti, siirry lukemaan vaikka lähes täydellisen Maaret Kallion ihania blogikirjoituksia. Olen jo pidemmän aikaa saanut huomata, että moni kokee onnistumistarinoiden jakamisen negatiivisena. Itse ajattelen aivan toisella tavalla. Haluan kuulla muilta ihmisiltä, miten he ovat onnistuneet? Jos puhutaan kaupanteosta, mittarinahan on kauppojen syntyminen jollain aikavälillä. Kuulen oikeasti mieluummin… Lue lisää »

Strategia kuulostaa jargonilta, mutta on rautaa!

  Yrittäjä, pohdipas seuraavia asioita varsinkin ennekuin olet ostamassa mainostoimistolta tai digimarkkinointitoimistolta palveluita. Missio Missio kertoo yrityksen toiminta-ajatuksen lyhyesti, miksi yritys on olemassa? tulososa = mitä hyötyä asiakkaalle tarjotaan? panososa = miten tarvetta aiotaan tyydyttää?   Tulososa =            _________________________________________________________________ Panososa =          _________________________________________________________________   Yhdeksi siistiksi lauseeksi puettuna, yrityksen mission on seuraavanlainen: _________________________________________________________________ Visio (5v.) Visio… Lue lisää »

Kuka kerää ostohousuissa olevat liidit syliin?

Pidimme yhteisen webinaarin Verkkoaseman digiguru Tiina Räisäsen kanssa Myynnin ja markkinoinnin ammattilaisille torstaina. Poikkesimme normaalista monologilinjasta vetämällä kumpainenkin omat osiot siten, että välillä haastoimme toisiamme kysymyksillä, joten saimme erittäin toimivan vuorovaikutuksen aikaan. Aiheenamme oli nettisivut ja Google markkinoinnin työkaluna. Moni pitää liidinä kontaktia, joka on suspekti, palveluita harkitseva asiakas, mutta erittäin kaukana vielä ostamisesta. Pohdimme… Lue lisää »