Mukava ei riitä! Aina ei oo kivaa, jos haluaa kehittyä!

  2-vuotias tyttäremme leikkii aktiivisesti. Eräänä päivänä kolmisenkymmentä nukkea ja barbia oli levällään olohuoneessa. Hän halusi dvd:tä pyörimään. En suostunut, en ennen kuin edelliset lelut on kerätty. Sanoin hänelle, että ensin kerätään lelut. Keräsimme ne yhdessä. Halusin näyttää mallia, koska hän on vasta 2-vuotias. Hetkeä myöhemmin huomasin, kuinka hän leikki eräällä lautapelillä ja sitten pakkasi… Lue lisää »

Anna potkuja asiakkaille! Ei se liikevaihto vaan tulos ja voitto!

  Jari Parantainen kirjoittaa ja puhuu usein raflaavan jämäkästi siitä, mitä syytä liikevaihdolla tai työntekijöiden määrällä on rehennellä? Eivät ne ole itseisarvo bisneksessä! Eräässä artikkelissaan hän kirjoitti taannoin kutakuinkin niin, että liikevaihto on riesa tarkoittaen sitä, että jos se ei tuo liikevoittoa. Mitä isompi liikevaihto, sitä enemmän yleensä tarvitaan laskuttamiseen ym. metatöihin resursseja. Muistan vuosia… Lue lisää »

Miksi sinut tuomitaan, jos kerrot onnistumistarinoita!

En aio pyydellä anteeksi tekstini luonnetta! Jos otsikko ahdisti, siirry lukemaan vaikka lähes täydellisen Maaret Kallion ihania blogikirjoituksia. Olen jo pidemmän aikaa saanut huomata, että moni kokee onnistumistarinoiden jakamisen negatiivisena. Itse ajattelen aivan toisella tavalla. Haluan kuulla muilta ihmisiltä, miten he ovat onnistuneet? Jos puhutaan kaupanteosta, mittarinahan on kauppojen syntyminen jollain aikavälillä. Kuulen oikeasti mieluummin… Lue lisää »

Strategia kuulostaa jargonilta, mutta on rautaa!

  Yrittäjä, pohdipas seuraavia asioita varsinkin ennekuin olet ostamassa mainostoimistolta tai digimarkkinointitoimistolta palveluita. Missio Missio kertoo yrityksen toiminta-ajatuksen lyhyesti, miksi yritys on olemassa? tulososa = mitä hyötyä asiakkaalle tarjotaan? panososa = miten tarvetta aiotaan tyydyttää?   Tulososa =            _________________________________________________________________ Panososa =          _________________________________________________________________   Yhdeksi siistiksi lauseeksi puettuna, yrityksen mission on seuraavanlainen: _________________________________________________________________ Visio (5v.) Visio… Lue lisää »

Kuka kerää ostohousuissa olevat liidit syliin?

Pidimme yhteisen webinaarin Verkkoaseman digiguru Tiina Räisäsen kanssa Myynnin ja markkinoinnin ammattilaisille torstaina. Poikkesimme normaalista monologilinjasta vetämällä kumpainenkin omat osiot siten, että välillä haastoimme toisiamme kysymyksillä, joten saimme erittäin toimivan vuorovaikutuksen aikaan. Aiheenamme oli nettisivut ja Google markkinoinnin työkaluna. Moni pitää liidinä kontaktia, joka on suspekti, palveluita harkitseva asiakas, mutta erittäin kaukana vielä ostamisesta. Pohdimme… Lue lisää »

Motivaatio hukassa myyntityössä? 4 pohdittavaa asiaa!

Eräs asia, josta motivaation katoaminen voi johtua on usko. Usko mihin? 1) Usko tuotteeseen Uskotko vielä tuotteen olevan asiakkaille niin hyvä, että voit myydä sen äidillesi ja parhaalle ystävällesi? Jos tuote on niin hyvä ihmisille, mikset myy sitä? Usein törmään myyjiin, joiden ajatusmaailma muuttuu suhteessa tuotteeseen. Aikanaan usko tuotteen hyödyllisyyteen oli huima, mutta jostain syystä… Lue lisää »