Myyntivalmennus

Pidän myynti- ja markkinointivalmennuksia sekä suoraan yrityksille räätälöityinä että avoimina yksittäisille osallistujille (myyjät, myynnin esimiehet, markkinoinnista vastaavat ja yrittäjät) ryhmävalmennuksena.

Lue lisää 01

Sparraus ja mentorointi

PK-Yrittäjien ja myyjien sparraus & mentorointi

Lue lisää 02

Yrityksen kehittäminen

Erikoisosaamistani ovat myyjille, markkinoinnista vastaaville ja yrittäjille suunnatut myynti- markkinointi- ja asiakashankintavalmennukset, ja yrittäjyysvalmennukset yrittäjäksi aikoville ja yritystoiminnan alkuvaiheilla oleville sekä henkilökohtaiset mentoroinnit ja sparraukset yrittäjille, myyjille ja markkinoinnista vastaaville.

Lue lisää 03

Muutos alkaa siitä, kun joku näkee seuraavan askelen.

Tämän pohdinnan myötä nostin myyntejä 100% puolessa vuodessa

Keväällä 2016 suoritin yritysneuvojan erikoisammattitutkintoa. Valmennuspäivällä kouluttaja laittoi meidät ryhmäläiset sparrailemaan toisiamma oheisen kysymyspatteriston avulla. Kollega haastatteli minua ja vastaukset kirjattiin talteen. Huomasin, että minun on syytä strategisesti tehdä uusia päätöksiä myynnin osalta ja kuinka ollakaan, puolessa vuodessa myyntini kasvoivat 100%. Pohdi sinäkin paperille nämä asiat. Saatat yllättyä tuloksista! 1. Mikä on tavoitteesi? Mitä haluat… Lue lisää »

Myynnin johto – aika katsoa peiliin

7. lokakuuta on Vauhtipyörän (firman) syntymäpäivä ja tänä vuonna tuli 8 vuotta täyteen tämän yrityksen parissa. Some-keskusteluiden pohjalta haluan nostaa erään asian tapetille erityisesti siksi, että nimenomaan myynnin valmentaminen oli se, mistä blogikirjoittamisen ohessa Vauhtipyörä sai alkunsa. Myyntiä olen valmentanut noin 15 vuoden ajan, mutta varsinaisesti sitä erikseen palveluna olen myynyt vajaan 10 vuoden ajan.… Lue lisää »

Markkinoinnin trendit

Tällä hetkellä lyhytvideot ovat erittäin vahvassa nousussa. TikTok, Insta Reels ja YouTube Shorts ovat tärkeitä välineitä ja kanavia huomioitavaksi valinnoissa, kun lyhytvideoiden voiman ymmärtää. Olen tehnyt  kun ylläpidän useiden yritysten mm. FB, Insta ja TikTok -kanavia: Facebookissa kuluttajabisneksessä arvonnat ovat aivan ylivoimainen keino saada maksutonta näkyvyyttä. Facebookissa B2B puolella on lähes edellytys tarttua maksulliseen mainontaan, koska maksuton näkyvyys… Lue lisää »

Bisneksessä ei pidä jäädä jähimään

OAMK:n Terwa-akatemian opiskelijat Roope Harjuniemi ja Joni Sihvonen, eivät jättäneet liikeideaansa muhimaan vaan laittoivat toimeksi.   Puhuin lokakuun 12.11. Terwa-Akatemian opiskelijoille onlinen välityksellä yrittäjyydestä. Alle kahta viikkoa myöhemmin sain WA-viestiä jätkiltä, että heillä olisi bisnesidea, josta haluaisivat kertoa minulle TEAMS:n välityksellä ja tarvitsevat siihen pääomaa ja näkemystäni. Taustatukea yhteydenoton kannalta jätkät saivat opiskelijakollega ja taikuri… Lue lisää »

Ihmemies MacGyverissä on loistavia oppeja

Kasarilapset, ysärinuoret, tietävät, mikä ohjelma on Ihmemies MacGyver. Sarja oli minunkin ehdoton suosikkini ja kaikki jaksot 139 kpl (7 seasonia) on tullut katsottua – moneen kertaan.   Eräässä jaksossa MacGyver kertoi, että ihminen on heikoilla silloin, kun luulee olevansa nokkela. Hän teki erään kylän asukkaiden kanssa rosvoille ansan siten, että tielle jäi liian selvästi näkyville… Lue lisää »

Blogiarkisto
Referenssit

Asiakkaiden palautteita

Olli-Pekka Herola

kouluttaja ja asiantuntija

Innostunutta asioiden esittämistä, esimerkit avaavat käsiteltyä asiaa ja konkretisoivat. Mukava joukko koolla asioita kehittämässä ja jakamassa kokemuksia erilaisista tilanteista
Innostunutta asioiden esittämistä, esimerkit avaavat käsiteltyä asiaa ja konkretisoivat. Mukava joukko koolla asioita kehittämässä ja jakamassa kokemuksia erilaisista tilanteista
Lue koko teksti

Kari Vuokila

Taikuri Kari

Valmennuksella tarjottiin käytännöllisiä ja hyviä vinkkejä, joista osan pystyi toteuttumaan samana päivänä. Esimerkkinä facebook-mainos, jossa sitoutumisen julkaisuun sain 11 centin(dollari) hintaan. Jo pelkästään toteuttamiskelpoisilla vinkeillä puhelintyöstentelyyn saan varmasti hetkessä valmennuksen hinnan takaisin. Kiitos!
Valmennuksella tarjottiin käytännöllisiä ja hyviä vinkkejä, joista osan pystyi toteuttumaan samana päivänä. Esimerkkinä facebook-mainos, jossa sitoutumisen julkaisuun sain 11 centin(dollari) hintaan. Jo pelkästään toteuttamiskelpoisilla vinkeillä puhelintyöstentelyyn saan varmasti hetkessä valmennuksen hinnan takaisin. Kiitos!
Lue koko teksti

Toni Kuikka

supermyyjä ja yrittäjä

Millpoint

Vauhtipyörä tempasee mukaan avoimella ja miellyttävällä persoonalla! Selkeät ja konkreettiset  esimerkit uppoaa perus tallaajaanki! Tarinat myy!
Vauhtipyörä tempasee mukaan avoimella ja miellyttävällä persoonalla! Selkeät ja konkreettiset  esimerkit uppoaa perus tallaajaanki! Tarinat myy!
Lue koko teksti

Minna Isoaho

yrittäjä

Olin perustanut toiminimen jonkin aikaa ennenkuin ystäväni suositteli tapaamaan “Vauhtipyörää” sparrauksen/mentoroinnin merkeissä. Ensimmäisellä tapaamisella syntyi heti luottamus. Juha kiinnostui aidosti siitä, millaisesta taustasta tulen ja millaista yritystoimintani oli sillä hetkellä. Tein silloin useammalle taholle erilaisia hommia alihankintana, mutta hädintuskin tulin toimeen. Vähiten pystyin satsaamaan siihen, minkä parhaiten osasin ja mitä halusin tehdä eli tuottaa laadukasta siivouspalvelua. Juha kuunteli minua ja kertoi, että hänellä on kyseisellä alalla kokemusta, miten toiminta skaalataan yli miljoonan liikevaihtoon ja kymmeniä työllistävään yritykseen ja kertoi millaisia steppejä se vaatisi ja miten oma roolini muuttuisi toiminnan kasvaessa. Juha arveli keskustelumme pohjalta, että tällä haavaa minulle sopii pienemmän “puulaakin” pyörittäminen eli itse asiassa riittää, että työllistän itseni hyvällä liksalla ja kenties työllistäisin jonkun muun. Juha kertoi avoimesti ja suorasukaisestikin, millaisia asioita on syytä pohtia, jotta toiminta lähtee heti oikeaan suuntaan. Minun oli aluksi vaikea uskoa itseeni, että teen tästä toimeentulon itselleni, mutta niin vain on käynyt ensimmäisen toimintavuoden aikana ja töitä on kolmelle täysipäiväisesti. Olen tosi kiitollinen Juhalle neuvoista ja tuesta, mitä olen mentoroinnin myötä saanut. Ennenkaikkea hän luo uskoa minuun – uskon itseeni!
Olin perustanut toiminimen jonkin aikaa ennenkuin ystäväni suositteli tapaamaan “Vauhtipyörää” sparrauksen/mentoroinnin merkeissä. Ensimmäisellä tapaamisella syntyi heti luottamus. Juha kiinnostui aidosti siitä, millaisesta taustasta tulen ja millaista yritystoimintani oli sillä hetkellä. Tein silloin useammalle taholle erilaisia hommia alihankintana, mutta hädintuskin tulin toimeen. Vähiten pystyin satsaamaan siihen, minkä parhaiten osasin ja mitä halusin tehdä eli tuottaa laadukasta siivouspalvelua. Juha kuunteli minua ja kertoi, että hänellä on kyseisellä alalla kokemusta, miten toiminta skaalataan yli miljoonan liikevaihtoon ja kymmeniä työllistävään yritykseen ja kertoi millaisia steppejä se vaatisi ja miten oma roolini muuttuisi toiminnan kasvaessa. Juha arveli keskustelumme pohjalta, että tällä haavaa minulle sopii pienemmän “puulaakin” pyörittäminen eli itse asiassa riittää, että työllistän itseni hyvällä liksalla ja kenties työllistäisin jonkun muun. Juha kertoi avoimesti ja suorasukaisestikin, millaisia asioita on syytä pohtia, jotta toiminta lähtee heti oikeaan suuntaan. Minun oli aluksi vaikea uskoa itseeni, että teen tästä toimeentulon itselleni, mutta niin vain on käynyt ensimmäisen toimintavuoden aikana ja töitä on kolmelle täysipäiväisesti. Olen tosi kiitollinen Juhalle neuvoista ja tuesta, mitä olen mentoroinnin myötä saanut. Ennenkaikkea hän luo uskoa minuun – uskon itseeni!
Lue koko teksti

Tatu Pussila

yrittäjä ja personal trainer

Vauhtipyörän höystämänä kokeilin Facebook-markkinointia uusien asiakkaiden saamiseksi keväällä 2014. Ensin Juha sparrasi ajatuksia siitä, mitä on syytä miettiä ennenkuin kannattaa tehdä kampanjan kampanjaa.

Sitten tehtiin arvontakampanja, joka tuotti pitkästi yli 100 liidiä. Lähetin prospekteille sähköpostia, johon useampi reagoi siten, että saatiin sovittua tapaamisia. Kaikki tapaamiset tuottivat merkittävän asiakassuhteen (myös euromääräisesti), jotka jatkuvat edelleen!

Kiitos Juhalle erinomaisesta avusta busineksen alkutaipaleella!

Vauhtipyörän höystämänä kokeilin Facebook-markkinointia uusien asiakkaiden saamiseksi keväällä 2014. Ensin Juha sparrasi ajatuksia siitä, mitä on syytä miettiä ennenkuin kannattaa tehdä kampanjan kampanjaa.

Sitten tehtiin arvontakampanja, joka tuotti pitkästi yli 100 liidiä. Lähetin prospekteille sähköpostia, johon useampi reagoi siten, että saatiin sovittua tapaamisia. Kaikki tapaamiset tuottivat merkittävän asiakassuhteen (myös euromääräisesti), jotka jatkuvat edelleen!

Kiitos Juhalle erinomaisesta avusta busineksen alkutaipaleella!

Lue koko teksti