Some-kanavien käyttö on arkea jo ennen teini-ikää tänä päivänä ja myös eläkeikäiset käyttävät somea yllättävän aktiivisesti. Viestintää on hurjan paljon kanavissa, eikä 24/7 seurannallakaan pysy kartalla, mitä kaikille sadoille tai tuhansille kavereille tai seuraamilleen firmoille kuuluu.

 

Monesti like on merkki vähintäänkin siitä, että tykkää ko. henkilöstä tai firmasta. Likellä (tai muulla reaktiolla) voi osoittaa aitoa välittämistä ja myötäelämistä sekä kannustaa. Kukaan tuskin voi seurata aktiivisesti, ketkä kaikki tykkäävät tai reagoivat postauksiin, mutta otanpa anomaaliselta tuntuvan esimerkin.

 

Postasin kuvan kahden kaverin kanssa FB-sivuni seinälle taannoin. Likejä tuli kolmisenkymmentä ja satuin huomaamaan ilmoituksista sopivalla hetkellä, että eräs vanha bisnestuttuni oli tykännyt postauksesta. Kappas vaan juuri samaisena päivänä olin eräässä hallituksen kokouksessa tarkastelemassa saatua tarjousta. Hallituksena halusimme lisää tarjouksia vertailupohjaksi ja niinhän siinä kävi, että kyseinen likettäjä, jota en ollut tavannut puoleen vuoteen tai ehkä jopa vuoteen ja jonka en edes tiedä seuraavan some-kanaviani, tuli mieleeni ja kyseinen henkilö pääsee yrityksensä tiimoilta tarjouskilpailuun mukaan. Paria viikkoa myöhemmin kauppa oli kyseisen kaverin firmalle kätelty.

 

Onko likellä väliä? Kyllä on! Lähellekään aina se ei mene näin. Lähellekään aina postaaja ei hoksaa, ketkä kaikki ovat likettäneet postausta, mutta uskon vahvasti, että vähintäänkin vetovoiman laki ja karma tulee puolelle. Kun liketät tai reagoit, annat hyvää signaalia myös ”eetteriin” ja karma palauttaa sen jotain kautta myönteisenä takaisin.

 

Digimarkkinoinnin ja etenkin digimarkkinointiin liittyvien funneleiden ja työkalujen expertti Aki Töyräs haastatteli minua vastikään podcastiinsa. Suosittelen kuuntelemaan nauhoitteen.

 

https://bisneskasvuun.fi/2-miten-hankkia-asiakkaita-facebookista-nollabudjetilla-haastattelussa-juha-ahola/

 

3 K:tä toimii hyvin vilpittömästi käytettyinä.

Kannusta

Kehu

Kiitä

 

Likellä on väliä!

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *