"Sales is a game - be an interesting player!"

Voisiko yrityksesi myynti vetää paremmin?

Mietitkö, mistä löytäisit asiakkaita tai miten asiakkaasi löytäisivät sinut?

Onko myynnin tuloksellisuuden mittaaminen hankalaa?

Haluaisitko saada myyntitiimiisi lisää positiivista potkua?

Pidän myynti- ja markkinointivalmennuksia sekä suoraan yrityksille räätälöityinä että avoimina yksittäisille osallistujille (myyjät, myynnin esimiehet, markkinoinnista vastaavat ja yrittäjät) ryhmävalmennuksena.

Myyntivalmennus

Myyntivalmennus nostaa myyntituloksia välittömästi! Myynti on asenne- ja tekniikkalaji. Myyjällä täytyy olla asenne kohdallaan ja tekniikka/taito kunnossa kaupantekoon.

Valmennukseni vaikuttaa molempiin. Valmennuksen tarkoitus on muistuttaa tärkeistä asioista myyntityössä, mutta myös toisaalta herättää uusia oivalluksia ja myös haastaa mukavuusalueen ulkopuolelle.

Lähes poikkeuksetta myyntityössä määrän nostaminen on tärkein lähtökohta parempiin tuloksiin niinkin yksinkertaista kuin asia paperilla on. Myyntihän on matematiikkaa! Kun nostaa määrää (mm. tapaamiset), laatu paranee, myyntisuuntaus paranee (tehdään enemmän sitä, mitä myyjän pitääkin eli ollaan asiakkaissa) ja asiakassuuntauksen tarkistamiseen syntyy enemmän mittaroituja seikkoja, jolloin voi parantaa asiakassuuntausta tilastojen pohjalta, ei mutu-tuntumalta.

Ennenkuin markkinoinnin tai myynnin toimenpiteitä tekee, tulisi luoda tuotestrategia kuntoon.

Mainonnan kohdentaminen on mm. digimarkkinoinnin avulla varsin kätevää. Yrityksen tulee määritellä eri segmentit ja kohdistaa mainontaa suoraan ko. prospekteille.

Rytmitalouden huomioiminen on merkittävä seikka kokonaisuudessaan yrityksen toiminnassa. Luonnollinen kysyntä vaihtelee kuukausitasolla eri tavalla eri toimialoilla.

Esim. kuntosalien ja personal trainereiden kuumimpia kuukausia asiakashankintaan ovat yleensä tammikuu, huhtikuu ja elokuu koulujen alettua.  Tämä on järkevää huomioida proaktiivisesti markkinoinnissa.

Valmennusten sisältö ja kesto toteutetaan valmennettavien lähtötaso ja tavoitteet huomioiden räätälöiden sisältö aina tapauskohtaisesti.

 

Посмотреть эту публикацию в Instagram

 

Публикация от Juha Ahola (@vauhtipyora_ahola)