MYYNTI- JA MARKKINOINTIVALMENNUKSET

JuhaAholaEsiintyyMyyntivalmennus & Markkinointivalmennus

Pidän myynti- ja markkinointivalmennuksia sekä suoraan yrityksille räätälöityinä että avoimina yksittäisille osallistujille (myyjät, myynnin esimiehet, markkinoinnista vastaavat ja yrittäjät) ryhmävalmennuksena. Referenssejä alaosassa sivua.

Palaute valmennukselle osallistuneelta:

Hyvä tempo. Hyvä tempo pitää ajatukset aktiivisina sekä avoimina ja ihmisen on helpompi keskittyä ja sisäistää.
Perustelut ja esimerkit. Kun kerrot jotakin kerrot sen ikäänkuin käytännön esimerkkien kautta, jolloin ihminen älyää ja ymmärtää vaikeammankin asian.
Huomioiva. Otat keikki huomioon ja puhut ihmisille ja yksilöille. Et massalle. Massa ei kuuntele, yksilöt kuuntelee. Ja kun ikäänkuin antaa ihmisille pieniä pähkinöitä, pysyy ajatus aktiivisena ja sisäistää kokoajan paremmin.
Ja positiivisuuden kautta.

MYYNTIVALMENNUS

Myyntivalmennus nostaa myyntituloksia välittömästi! Myynti on asenne- ja tekniikkalaji. Myyjällä täytyy olla asenne kohdallaan ja tekniikka/taito kunnossa kaupantekoon. Valmennukseni vaikuttaa molempiin.

Valmennuksen tarkoitus on muistuttaa tärkeistä asioista myyntityössä, mutta myös toisaalta herättää uusia oivalluksia ja myös haastaa mukavuusalueen ulkopuolelle.

Lähes poikkeuksetta myyntityössä määrän nostaminen on tärkein lähtökohta parempiin tuloksiin niinkin yksinkertaista kuin asia paperilla on. Myyntihän on matematiikkaa! Kun nostaa määrää (mm. tapaamiset), laatu paranee, myyntisuuntaus paranee (tehdään enemmän sitä, mitä myyjän pitääkin eli ollaan asiakkaissa) ja asiakassuuntauksen tarkistamiseen syntyy enemmän mittaroituja seikkoja, jolloin voi parantaa asiakassuuntausta tilastojen pohjalta, ei mutu-tuntumalta.

  • Myyjän rooli ja myynnin kivijalat; määrä, laatu, suunta
  • Myyntityylit ja niiden tunnistaminen
  • Myynnin vaiheet
  • Miksi myyjät menettävät asiakkaita? Jälkihoidon merkitys asiakassuhteen säilyttämiseen, lisämyyntiin ja uusmyyntiin “vanhalle” asiakkaalle
  • Kuuntelun merkitys
  • Vastaväitteet; miksi asiakkaat tekevät vastaväitteitä ja miten ne käsitellään?
  • Kaupan päättämistekniikoita
  • Tarve ja hyöty sekä ostomotiivit (julkiset ja yksityiset)
  • Epäsuoran vallan lajit ja psykologiset vivut myyjän avuksi
  • Tavoitteiden merkitys ja asettaminen
  • Suhteen ja vuorovaikutuksen merkitys
  • Neuvottelutaidot

MARKKINOINTIVALMENNUS

Markkinointivalmennuksella käydään läpi asiakashankinnan ja markkinoinnin perusteita, tehdään esimerkkejä ja lisäksi laitetaan toimeksi eli toteutetaan opittuja asioita (=läppäri mukaan!)

  • Tuotestrategian luominen markkinoinnin kivijalkana
    • mitä? (tuotteistus)
    • miksi? (asiakkaan ostomotiivit suhteessa yritykseesi)
    • kenelle? (kohderyhmien määrittely ja ymmärtäminen)
    • miten? (keinot)
  • Markkinointiviestinnän verkosto
  • Mainonnan kohdentaminen ja ’oikeiden’ asiakkaiden löytäminen?
  • Milloin kauppa käy – rytmitalouden huomioiminen
  • Miten luoda myyntiprosessi, jolla kerätään varantoa (case-esimerkki)
    • Varannon / listojen keräämisen idea ja hyöty
  • Mikä merkitys on blogikirjoituksilla / sisällöntuotannolla?
  • Miten givers gain – periaate toimii
    • Miten houkutella asiakkaita mm. arvonnoilla?
  • Facebookin hyödyntäminen asiakashankintaan
    • FB-sivut
    • FB-ryhmät
    • Postauksien ajastaminen
    • FB-mainonta
    • Case –esimerkkejä
  • Videoiden ja live-videoiden hyödyntäminen nettisivuilla
  • Referenssien merkitys
  • Sähköpostimarkkinointi –> Maksuttoman uutiskirjeohjelman hyödyntäminen
    • Esittely + case-esimerkki
  • Maksuttomanverkkokaupan hyödyntäminen myyntiin
    • Esittely + case-esimerkki
  • Asiakashoito- ja jälkimarkkinointi
    • 68% asiakkaista menetetään näiden puutteellisen hoitamisen takia!
  • Markkinointiviestinnän valmistelu ja suunnittelu
    • Kampanjoiden ideoiminen, rakentaminen ja hyödyntäminen
    • Tehdään suunnitelma 3 kk:ksi!

 

Yksittäiset valmennukset

  • Lyhyehkö valmennus on 1,5 – 2 tuntia (toimii tiiserinä)
  • Puolen päivän valmennus (joko myynti tai markkinointi)
  • Kokopäivävalmennus (voi ottaa esim. myynti 1/2 päivää ja markkinointi 1/2 päivää tai molemmille omat päivät)

Valmennusten sisältö ja kesto toteutetaan valmennettavien lähtötaso ja tavoitteet huomioiden räätälöiden sisältö aina tapauskohtaisesti.

JuhaAhola

Juha “Vauhtipyörä” Ahola
Myynti-, markkinointi- ja yritysvalmennukset, sparraukset, mentoroinnit
044 – 507 2028
juha.ahola@vauhtipyora.fi
LuotettavaKumppaniyritys

 

Juha Aholan myyntivalmennus ja markkinointivalmennus – palautteita

MinnaIsoahoJuhan valmennukselta saamillani opeilla sain asiakashankinnan sille mallille, etten ole tehnyt aktiivimyyntiä ollenkaan. Asiakkaat ovat minuun päin yhteydessä ja tilaavat palveluita. Roolini on ottaa vastaan tilaan tilauksia tai tehdä tarjouksia ja hoitaa ne loppuun. Koska työskentelen itse kentällä (asiakkaissa) siivoamassa suuren osan ajastani, ei minulla käytännössä olisi aikaakaan aktiivimyyntiin. Reilun vuoden aikana asiakasmäärä on kasvanut sitä vauhtia, että minun piti varsin nopeasti palkata lisävoimia.

Minna Isoaho, yrittäjä www.timanttisiivous.fi

Kimmo5d_edited-3Yrityksemme on tilannut Vauhtipyörän valmennuksia säännöllisesti kuukausittain kahden ja puolen vuoden ajan. Kehityskäyrä on ollut kokoajan ylöspäin ja siinä valmennukset ovat yksi tärkeä tekijä. Juha uskaltaa haastaa ja nk. teoriat avataan aina konkreettisin esimerkein, niin tälläkin valmennuksella.

Kimmo Alanen, myyntipäällikkö www.paperitukkuri.fi

 

sanna-varjoValmentajaksi ei kirjoista lukemalla opita, valmentajaksi synnytään.” Tämä näkyy Vauhtipyörä Aholan valmennuksessa, jossa Juhan synnynnäinen innostuneisuus asiaa kohtaan tarttuu myös kuulijaan. Valmennuksen aikana sain loistavia oivalluksia sekä hyvät eväät lähteä kehittämään omaa toimintaani. Lukuisat esimerkit ja ryhmän keskinäinen vuorovaikutus yhdessä Juhan kanssa tekivät valmennuksesta mielenkiintoisen ja antoisan, seuraavaa valmennusta odotellessa!

Sanna Mustalahti, yrittäjä

 

ToniKuikkaVauhtipyörä tempasee mukaan avoimella ja miellyttävällä persoonalla! Selkeät ja konkreettiset  esimerkit uppoaa perus tallaajaanki! Tarinat myy!

Toni “Guigo” Kuikka, supermyyjä ja yrittäjä www.millpoint.fi

JuhoTauriainenEi mitään amerikanmeininkiä, että valmentaja “huutaa” yksikseen puoli päivää, vaan KONKREETTISIA esimerkkejä, oikeita ideoita, vuorovaikutusta ja innostavaa. Fb-markkinointiin oppia ihan kädestä pitäen. Juhan tyyli valmentaa ei ole ihan perinteinen – hän voi myös itsekkin oppia.  Juho “Salama” Tauriainen, yrittäjä, valokuvaajawww.studiosalama.fi

Olli-PekkaHerola

Innostunutta asioiden esittämistä, esimerkit avaavat käsiteltyä asiaa ja konkretisoivat. Mukava joukko koolla asioita kehittämässä ja jakamassa kokemuksia erilaisista tilanteista. Olli-Pekka Herola, kouluttaja ja asiantuntijawww.tyoturvallisuuskortti-oulu.fi www.ennakoiva-ajo.fi

 

KariVuokilaValmennuksella tarjottiin käytännöllisiä ja hyviä vinkkejä, joista osan pystyi toteuttumaan samana päivänä. Esimerkkinä facebook-mainos, jossa sitoutumisen julkaisuun sain 11 centin(dollari) hintaan. Jo pelkästään toteuttamiskelpoisilla vinkeillä puhelintyöstentelyyn saan varmasti hetkessä valmennuksen hinnan

takaisin. Kiitos! Kari Vuokila, Taikuri Kari www.taikurikari.fi

 

AnuHöijerJuhan tyyli on hyvin konkreettinen ja käytännönläheinen. Sain tosi monta ideaa valmennukselta ja mm. se, että olen kirjoittanut parikymmentä blogikirjoitusta auktoriteettiaseman ansaitsemiseksi ja vakuuttamiseksi on Juhan inspiroinnista johtuvaa.

Anu Höijer, yrittäjä ja sairaanhoitaja www.kuivaverianalyysi.fi

KariMikkolaVauhtipyörän valmennuksen avulla sain paljon uutta vauhtia ja virikettä omaan myyntiin ja markkinointiin.

Kari Mikkola, yrittäjä www.urheilukauppa.eu

KariHalavaaraValmennus tarjosi konkreettisia ja käytännönläheisiä esimerkkejä sekä vinkkejä myyntityöhön. Vauhtipyörä Juha Ahola haastoi valmennettavat osallistumaan, ideoimaan sekä jakamaan omia kokemuksiaan tuoden innostusta ja uutta näkemystä myyntityöhön!

Kari Halavaara, myyntipäällikkö www.elfcloud.fi

KariVanhatupaEräs liiketuttava haastoi valmennukselle mukaan. Sanoin heti, että Vauhtipyörä ei voi vetää niin huonoa valmennusta, etteikö mitään tarttuisi puseroon, joten ei muuta kuin muiden mukaan. Jatkuva itsensä kehittäminen on tärkeää. Myyntivalmennuksille on tarvetta ja niille on paikkansa! Pystyin hyvin yhtymään Juhan ajatuksiin, mitä myyntityö on ja mitä se edellyttää.

Kari Vanhatupa, kiinteistönvälittäjä www.asuntolinkki.fi

 

AinoBlomAholan koulutuksessa ei aika käy pitkäksi. Kaveri suorastaan pursuaa testosteronia ja positiivista energiaa. Elämänmakuisten esimerkkien avulla koulutuksen tietopaketti painuu myös mieleen.

Aino Blom, EveLace jälleenmyyjäwww.facebook.com/liljankukkaevelace www.evelace.fi

 

AkiTöyräsInnostava ja inspiroiva valmennus! Sain paljon uusia ajatuksia pohdittavaksi ja aivan konkreettisia ideoita, joita pystyin ottamaan heti käyttöön. Suosittelen!

Aki Töyräs, digimarkkinoinnin asiantuntijawww.akitoyras.com

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *