Pidän myynti- ja markkinointivalmennuksia sekä suoraan yrityksille räätälöityinä että avoimina yksittäisille osallistujille (myyjät, myynnin esimiehet, markkinoinnista vastaavat ja yrittäjät) ryhmävalmennuksena. Referenssejä alaosassa sivua.
Palaute valmennukselle osallistuneelta:
Hyvä tempo. Hyvä tempo pitää ajatukset aktiivisina sekä avoimina ja ihmisen on helpompi keskittyä ja sisäistää. Perustelut ja esimerkit. Kun kerrot jotakin, kerrot sen ikäänkuin käytännön esimerkkien kautta, jolloin ihminen älyää ja ymmärtää vaikeammankin asian. Huomioiva. Otat kaikki huomioon, puhut ihmisille ja yksilöille. Et massalle. Massa ei kuuntele, yksilöt kuuntelee. Ja kun ikäänkuin antaa ihmisille pieniä pähkinöitä, pysyy ajatus aktiivisena ja sisäistää koko ajan paremmin. Positiivisuuden kautta.

Myyntivalmennus
Myyntivalmennus nostaa myyntituloksia välittömästi! Myynti on asenne- ja tekniikkalaji. Myyjällä täytyy olla asenne kohdallaan ja tekniikka/taito kunnossa kaupantekoon.
Valmennukseni vaikuttaa molempiin. Valmennuksen tarkoitus on muistuttaa tärkeistä asioista myyntityössä, mutta myös toisaalta herättää uusia oivalluksia ja myös haastaa mukavuusalueen ulkopuolelle.
Lähes poikkeuksetta myyntityössä määrän nostaminen on tärkein lähtökohta parempiin tuloksiin niinkin yksinkertaista kuin asia paperilla on. Myyntihän on matematiikkaa! Kun nostaa määrää (mm. tapaamiset), laatu paranee, myyntisuuntaus paranee (tehdään enemmän sitä, mitä myyjän pitääkin eli ollaan asiakkaissa) ja asiakassuuntauksen tarkistamiseen syntyy enemmän mittaroituja seikkoja, jolloin voi parantaa asiakassuuntausta tilastojen pohjalta, ei mutu-tuntumalta.
@vauhtipyoraMyynnin vaiheet♬ He’s a Pirate – From “Pirates of the Caribbean” – M.S. Art
Valmennuksen sisältö
- Tuotestrategian luominen markkinoinnin kivijalkana
Ennenkuin markkinoinnin tai myynnin toimenpiteitä tekee, tulisi luoda tuotestrategia kuntoon.
- Mainonnan kohdentaminen ja ’oikeiden’ asiakkaiden löytäminen?
Mainonnan kohdentaminen on mm. digimarkkinoinnin avulla varsin kätevää. Yrityksen tulee määritellä eri segmentit ja kohdistaa mainontaa suoraan ko. prospekteille.
- Milloin kauppa käy – rytmitalouden huomioiminen
Rytmitalouden huomioiminen on merkittävä seikka kokonaisuudessaan yrityksen toiminnassa. Luonnollinen kysyntä vaihtelee kuukausitasolla eri tavalla eri toimialoilla.
Esim. kuntosalien ja personal trainereiden kuumimpia kuukausia asiakashankintaan ovat yleensä tammikuu, huhtikuu ja elokuu koulujen alettua. Tämä on järkevää huomioida proaktiivisesti markkinoinnissa.
Valmennusten sisältö ja kesto toteutetaan valmennettavien lähtötaso ja tavoitteet huomioiden räätälöiden sisältö aina tapauskohtaisesti.
Juha “Vauhtipyörä” Ahola
Vauhtipyörä Ahola Oy,
yritysvalmentaja, sparraaja, mentori ja näyttötutkintomestari.
Director Consultant, Business Network International (BNI)
044 – 507 2028
juha.ahola(at)vauhtipyora.fi
Asiakkaiden palautteita


