Tällä hetkellä lyhytvideot ovat erittäin vahvassa nousussa.

TikTokInsta Reels ja YouTube Shorts ovat tärkeitä välineitä ja kanavia huomioitavaksi valinnoissa, kun lyhytvideoiden voiman ymmärtää.

Olen tehnyt  kun ylläpidän useiden yritysten mm. FB, Insta ja TikTok -kanavia:

  • Facebookissa kuluttajabisneksessä arvonnat ovat aivan ylivoimainen keino saada maksutonta näkyvyyttä.
  • Facebookissa B2B puolella on lähes edellytys tarttua maksulliseen mainontaan, koska maksuton näkyvyys on laskenut vuosi vuodelta.
  • Instagram tukee videosisältöä yhä enemmän. Video ja kuva ovat keskiössä. Tekstit jäävät monella lukematta.
  • Sekä FB:ssä että Instassa tarinat (24h) ovat tärkeitä.
  • LinkedIn:ssä asiantuntijasisältö toimii kohtuudella, mutta olisi tärkeää haastaa kysymyksillä yleisöä osallistumaan keskusteluihin. Pelkkä “omien pierujen haistelu” ei tuo merkittävää näkyvyyttä yleensä.
  • YouTubessa kannattaa tehdä myös lyhyitä Shorts -osion videoita. YouTubessa hakukoneoptimointia on syytä myös tehdä hyvien tekstiosioiden kera.
  • Omnipresence (kaikkialla esilllä oleminen) on hyvä, jos resurssit siihen riittävät. Ainakin tarinoita kannattaa jakaa yhdellä iskulla joka paikkaan. Esim. TikTok -video kannattaa jakaa aina suorilta FB ja Insta tarinoihin.

 

@vauhtipyora

##yrittäjä ##somekanavat ##sisältö ##lyhytvideot ##vauhtipyörä ##vauhtipyora

♬ La Primavera — Oliver Momm Remix — Sash!

@vauhtipyora

##alle25 ##yli25 ##some ##lyhytvideot ##vauhtipyörä ##vauhtipyora

♬ chicken tikka — hannah

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *