64 % asiakkaista menetetään ennen ensimmäistä kohtaamista!

Tässä kohtaa on syytä pysähtyä miettimään, mistä on kyse?

Asiakas hankkii tietoa omin päin ennen ostopäätöstä. Kenties hän kysyy tutuilta mielipiteitä, katsoo yrityksen nettisivut läpi ja Googlaa yrityksen tai tuotteen nimellä lisätietoa. Asiakas kulkee 24/7 mahdollistavassa internet-ajassa ostoprosessin vaiheita joskus pitkäänkin omin päin niin, ettei potentiaalinen yritys pääse kontaktiin.

business_technology_image_05_hd_pictures

Tästä seurauksena on se, että 64 % asiakkaista menetetään jo ennen ensimmäistä kohtaamista.

Vastaseerumi tälle asialle on se, että nettisivuilta löytyy riittävän kattavasti tietoa, tieto on jäsennelty selkeästi ja että call to action –logiikka on huomioitu.

Oletko huomannut, että live-chätit ovat lisääntyneet? Jopa palkka.fi –sivuilla on live-chät? Miksi näin? Kun asiakas etsii lisätietoa, hän tarvitsee vastauksia heti. Miksipä ei tarjoaisi mahdollisuutta chättäillä asiakaspalveluhenkilön kanssa, jolloin yritys pääsee kiinni asiakkaan ostoprosessiin.

Alle 35-vuotiaista 57% mieluummin chättää kuin tarttuu puhelimeen.

Live-chät on erityisen hyvä työkalu etenkin alle 35-vuotiaille, joista yli puolet mieluummin chättää kuin soittaa. Soittamisessa ongelmana on myös se, että mm. puhelinoperaattoreiden asiakaspalveluun jonotusajoista monilla on negatiivisia kokemuksia.

Tämä ostokäyttäytymisen muutos on sellainen asia, mikä on yrityksen on syytä ottaa huomioon nettisivuja rakentaessa, että miten päästä asiakkaan ostoprosessiin mukaan mahdollisimman varhaisessa vaiheessa.

Surkeat, lisäarvoa tuottamattomat, kotisivut, ovat varma keino menettää kosketus asiakkaan ostoprosessiin!

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *